Ruimte voor Onderwijs


Terug naar overzicht

1. Ik krijg geen nieuw wachtwoord binnen per e-mail, wat nu?

Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn:

  • Sommige e-mail providers classificeren het e-mail bericht als spam. Controleer daarom of het e-mail bericht in uw spamfolder (map ongewenste e-mail) is geplaatst.
  • Mogelijk is het e-mailadres dat is ingevuld bij uw account niet juist. Via Inrichten > Gebruikers en rollen, <Wijzigen> kan bij u op school iemand met Supervisorrechten voor ESIS dit aanpassen.

Vraag eventueel uw applicatiebeheerder om hulp bij bovengenoemde punten.

2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik (weer) inloggen in ESIS?

Klik hier om een filmpje te bekijken met een uitleg over de inlog procedure of volg onderstaande stappen op.

Door onderstaande stappen te volgen ontvangt u een nieuw wachtwoord.

  1. Vul op het inlogscherm achter Naam uw inlognaam in.
  2. Klik op <Wachtwoord vergeten>. Op het scherm verschijnt de melding: “Er is een e-mail met een tijdelijk (alleen vandaag geldig) wachtwoord verstuurd naar het voor u bekende mailadres”.
    Dit is het e-mail adres dat in ESIS bij uw gebruikersgegevens is ingevuld.
  3. Open uw e-mail om het nieuwe wachtwoord op te halen.
  4. “Knip” het ontvangen wachtwoord uit de ontvangen e-mail. Let op! Kopieer geen extra spatie mee!
  5. “Plak” het wachtwoord in het tekstveld achter Wachtwoord . Klik op <Login>.
    U moet het tijdelijke wachtwoord direct wijzigen in een door u te bedenken wachtwoord. (minimaal 6 tekens: minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 2 cijfers).
  6. “Plak” het ontvangen wachtwoord in het tekstveld achter Oud wachtwoord .
  7. Vul een nieuw wachtwoord in achter Nieuw wachtwoord .
  8. Vul het nieuwe wachtwoord nogmaals in achter Herhaal wachtwoord, klik op <Gereed>.

Uw wachtwoord is gewijzigd en u kunt inloggen met het nieuwe wachtwoord.